24 januari 2011

P3 Guld i bilder, del 1

Väldigt roligt att ha med sig nya kameran på konsert. Väldigt kul. Så här blev det:

Vi som gick tillsammans var Joanna (som hade partajat omsorgsfullt och länge dagen innan och var lite ... tyst)

och AnnaSara. Först åt vi thaimat hemma hos mig och drack vin och lyssnade på P3 Guld-minglet. AnnaSara trodde att det var Radiosporten ganska länge. Det var påfallande likt.

Sen gick vi till Liseberg. Bor ju rätt nära. AnnaSara var i ständig kontakt med Fia G som knäckte extra som assisterande artistansvarig och alltså befanns ig bakom scen nånstans.

Här är hon. Hennes ansvar under kvällen: Säkert och Tove Styrke.

Mycket folk! Väldigt mycket uppkavlade jeans och "vi är väl lika hippa som Stockholm, va, va, va?"-känsla

Vi ställde oss längst fram till vänster, det bara blev så. Vi insåg att vi inte skulle se prisutdelningen så bra, men face it,  vem var där för att se Kitty Jutbring? Och plötsligt insåg vi att vi hade en väldigt bra placering för man kunde se rakt in där artisterna stod och väntade. Och plötsligt dök Håkan H upp.

Han var första akt och väldigt nervös. Torkade sig om munnen hela tiden, gullet.

Men sen släppte det. Han var grym. Jag gillar Håkan lite nu, gjorde inte det så värst tidigare. Men fattar det där med live-grejen med honom.

Sen var det massa blaj på andra scenen och under tiden smög Säkert upp och la sig på  vår scen. Där låg hon jättelänge. Ser ni?

Och kolla vilken cool bild jag tog. Hon blir ruggigt bra på bild också.


Sen spelade Familjen lite utspritt i lokalen. Under tiden trippade den här lilla ryska dansösen (trodde vi) fram och satte sig i trappan intill oss.

Tejpade fötter. Mkt konstigt, tyckte jag.

Så jag plåtade Familjen i stället.

Men då hoppade den ryska dansösen upp på scen och visade sig vara en extremt taggad Tove Styrke. 

Mer bilder om en stund. Nu måste jag till jobbet.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar