18 februari 2011

Hjälp mig välja

Som sagt, jag har ju börjat se bättre. Så nu ryker Boxer-Robertbågarna och det är dags för nåt nytt. Tur jag har en blogg så att jag kan få vettig hjälp att välja! Så, alla: TYCK! Jag har valt ut fyra olika bågar... eller ja, så himla olika är de inte, jag är extremfeg och ganska säker på vilken sorts glasögon jag vill ha, plus att eftersom jag har rätt tjocka glas så kan jag inte ha snygga tunna pilot- eller metallbågar för då ser jag ut som en störd seriemördare/forskarassistent. Så vi är nere på detaljnivå. Ni får alltså inte säga att plastbågar är fult för då förstör ni alltihop. Men jag vill veta vad ni tycker om de minimala färg- och formskillnaderna.

Ok, nu kör vi:

BÅGE 1
Blåtonad Marc-Jacobs-båge. Eller ja, den är blå på fram&baksida, i övrigt lite genomskinlig.

BÅGE 2
Mina bruna Boxer-Robertbågar, som jag behåller om jag inte hittar nåt bättre.

BÅGE 3
Exakt samma båge som nummer 1, fast svart.

BÅGE 4
Vad var det jag sa, minimal skillnad, eller hur? Den här ser ju i princip likadan ut som nr 3.  Skillnaden, mina vänner, är att den är lila, har genomfärgade skalmar och är aningen aningens mindre. Också Marc Jacobs.

BÅGE 5
Ooooh, vågat, en helsvart. Cheap Monday är det här, så förhoppningsvis är den lite billigare, men det vet jag faktiskt inte. Såna här bågar hade jag 1985 ungefär, fast med lite mer Dame Edna-form. Ni märker att jag lite ängsligt rör mig runt byrå-bågar, livrädd för minsta lilla grej som kan signalera kulturtant. Så. Låt höra vad ni tycker nu! På måndag måste vi ha bestämt oss, ni och jag.



16 kommentarer:

  1. Instämmer med föregående talare - nr 5, alltså!

    SvaraRadera
  2. Absolut 4 eller 5, som du är skitsnygg i. De övre bågarnas droppform, den där rundade grejen som går ned på kinden, var inte så smickrande för din ansiktsform.

    SvaraRadera
  3. Fyran! Det är ingen konkurrens.

    SvaraRadera
  4. Men vad bra! Ingen skulle vågat säga till mig irl att droppformen inte är smickrande. Tack! Och ganska jämnt mellan 4 och 5 hittills. Ni har god smak. Fortsätter det så får jag köra ett utslagsheat i morgon med mer ingående bilder.

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att du är ironisk Jenny. Om det här verkar spännande är det dags att vi hittar på nåt som ger lite perspektiv på begreppet:)

    SvaraRadera
  6. 4 eller 5. 4 är lite mer favorit. Du är himla fin i nr 1 också just för att det är i färg....men de är så överväldigande blå att man inte riktigt ser dig, plus att föregående talare har helt rätt om droppformen.

    SvaraRadera
  7. Fan Sofia, jag var inte ironisk! Oh my God, har det gått så här långt?

    SvaraRadera
  8. Ja, hade lite den känslan av den blå också. De droppformade var optikerns absoluta favorit men jag lyssnar mer på er.

    SvaraRadera
  9. Ja, det är illa. Minns när jag var spirituell och ute på krogen om fredagarna. Nu: blogga om glasögon. Eh.

    SvaraRadera
  10. Båge nr 5… utan tvekan!

    SvaraRadera
  11. Här kommer en till röst på nr 5. supercool!
    hälsar Marie

    SvaraRadera
  12. Nr 5 Sofia! Ha det gott!

    SvaraRadera
  13. Vilken blir det nu då? Jag röstar på 5:an en gång till! /Camilla

    SvaraRadera