24 januari 2011

P3 Guld i bilder, del 2

Okej, var var vi? Jo, vid scenen. The Haunted spelade - inte alls min sorts musik, men den här killen såg ju lite metal-läcker ut. Om man inte har nåt emot hår i avloppet.

Det allra allra bästa med hur vi stod var att vi kunde tjuvlyssna på de som jobbade. "Vi tappade bild på kamera 1" och 15 sekunder till Linnros" och "Var i helvete är Bosse?" och sånt. När jag jobbade på P3 var det coolaste som fanns att få tröjor för produktionerna. P3 Guld-tröjorna var snygga, hoods med vingar på ryggen.

Riktigt coola tjejer i Those Dancing Days! Jag vill också ha ett tjejband! Och jag skulle också spela bas och håna Kiss och ha linne.

Och så skulle jag bonda med den här killen bakom scenen. Oj, säger jag bara vad det andades djupt bland flickorna längst fram när Oskar Linnros släntrade (ja, för det gjorde han) upp och satte sig till rätta vid sitt piano. Som ni förstår var det väldigt nära oss. Jag tog 54 bilder.

Så vi tar en till va? Här väntar Oskar fortfarande på sin tur och försöker ögonkommunicera med en tekniker som stod bredvid mig.

Å så lite action.

Oskar Linnros till trots: det här var bästa photo-oppet. Orup stod och djupandades i kulisserna i sin ensamhet. Jag brände av en blixt i nobban på honom och han blev så glad! Så precis efter den här koncentrationsbilden storsmilar han och vinkar till oss. Orup. Va? Jag tycker han är snygg, och absolut snyggare än han var på "Jagad av vargar"-tiden. Kanske att han kan strunta i att färga håret, men i alla fall.

Lykke Li. Hade jag aldrig känt igen.

Å så Robyn då. Hon stod precis framgör oss bra länge, så länge att jag nu skulle kunna rita av hennes öra och virvlar fritt ur minnet. Åh, det här är den perfekta hårfärgen. Men hur sjutton fixar hon utväxten? Hur ofta måste hon fylla på, liksom?

Först tänkte jag skriva att här ser hon lite ut som Häxan Surtant, men det var ju inte speciellt snällt.  Vad jag ville ha sagt var att hon är så jäkla cool och snygg som paket, men ser lite arg ut på nära håll.

Kolla bara. Vem förutom Robyn skulle fixa tights och body med för hög skärning? Dessutom hade hon Aqua-platåskor, vilket borde ha förbjudits för länge sen, men på Robyn var det bara hur häftigt som helst.

Jaja. Sen tog galan slut, lite för fort. Nån trodde jag var press, det var ju roligt. Så vi försökte skapa ett eget pressuppbåd på vägen från Lisebergshallen. Jag ställde mig och vrålplåtade Joanna i sjal och AnnaSara i glasögon. Folksamling och effekt uteblev.

Så då gick vi till Familjen, drack en balja Alsace eller två och åt ostbricka. Familjen är trevligt men ostbrickan var kass. Slut för i dag!

1 kommentar:

  1. Suveräna kort Sofia! kram Camilla (studentkompis från nittiotalet)

    SvaraRadera