29 januari 2011

Brudar & Bubbel Aschebergsgatan Edition


I går var det dags för årets första Brudar&Bubbel. Denna gång höll vi till i inredningsbutiken Aschebergsgatan 24 Interiör.  Ligger på höger sida om man kommer uppifrån och är som en liten ljusbomb mitt i kvällsmörkret.
Marie heter hon som har butiken. Mycket fina grejer, lite utöver det vanliga. Jag köpte en tandkräm i så snygg förpackning att jag nog kommer att ha den som prydnad.

Ni kommer ihåg konceptet va? Man tar med sig en väninna och varsin flaska bubbel. AnnaSara tog med sig Christine som hon känner via jobbet på Svenska Mässan.

Alltid kul att mingla i butik! Då kan man pilla lite mer än vanligt på grejerna. Jag provade läsglasögon (de turkosa förstås). Ett par år till, sen lär jag behöva dem.

Fanns också: kanintröjor och stickade skruvdragare.

Eller den här E 27-lampan från Muuto som jag hemskt gärna vill ha men inte riktigt vet var jag ska hänga.

Åtminstone en av oss hade vuxit lite sen sist! Sanna har inte bestämt namn på twinsen i magen ännu men jag röstar för Brudar och Bubbel.

Kolla artyfarty -foto. Och kolla vårknopparna på kvisten bredvid. Fin känsla.

Jasmina var en av de nya ansiktena som var med. Också inredningsbutik/webbshopsinnehaverska.

Mest nöjd med denna bild. Det här är min fd kollega Malin och hennes kompis Andrea som jobbar på spanska institutionen på GU och har världens bästa leende.

Towe jobbar på Clas Ohlson (nästa mingel där tycker jag, Clas Ohlson kan gott bearbeta kvinnor i åldern 30-45 lite mer. Towe ska kika på det sa hon. Älskar Clas Ohlson.), Elisabeth ska flytta till sin själs älskade i Malaga och AnnaSara, ja henne har ni koll på vid det här laget va?

Jessica, som har jobbat med Towe på Ikea visade det sig.

Vi kör ju rundor där alla berättar långt eller kort om sig själva. Det är då man kommer på att man har gemensamma bästisar, jobbar i samma trappuppgång eller har gemensamma intressen eller användning av varandra och då kan man prata vidare om det sen.

Ina t ex jobbar med min bror. Fast honom pratade vi nästan inte alls om.

Fredrikas syrra och jag har pluggat ihop i England...
... ja, och de här två, de känner varanda rätt väl för de är systrar. Fina Sanna och Clara.

Marie har en översättningsbyrå, Fia Erixon är copy och Joanna inreder/stajlar.

Det här är Jenny som var mingelarrangör. Efter att vi hängt i butiken rätt länge tog vi med oss bubblet upp till Jennys lägenhet i samma hus.

Och åt god mingelmat. Quesadillasarna i mitten var helt ljuvliga. Med svamp, crème fraiche och ost.

Fin lägenhet, fina mänscher.
Challe och Marie. Båda lärare med kreativa sidoprojekt.

Åsa till vänster jobbar med ett lite annorlunda OS som äger rum i Göteborg i juni: ett för idrottare som genomgått organtransplantationer. Jag har anmält mig som volontär. Lina i mitten jobbar på BRG och AnnaSara, ja där är hon igen!

Nånstans framåt halvtolvsnåret började jag använda blixt. Innan det hade jag hårdnackat vägrat, vilket var dumt för bilderna blev inte bra. Visst, fint mjukt ljust men ruggigt oskarpt. Måste gå fotokurs. Jaja. Det här är i alla fall Susanne, ett nytt ansikte i B&B men vi har troligen setts tidigare för hon jobbar i samma hus som jag jobbat i i sju år.

Och det här är Mette, kvinnan bakom hudvårdsserien M Picaut. Hon avslöjade att hon håller på att ta fram nya produkter genom att först själv stå och teströra ihop olika ekologiska ingredienser. Det känns tryggt på nåt vis tycker jag.

Sen åkte vi hem. Clara sov hos mig, men inte förrän vi druckit några onödiga vodkadrinkar vid köksön ihop med Håkan.  Ganska gott med vodka, Apple Sourz och lättdryck päron. På det hela en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar