13 mars 2008

Taco by me

Från åttiotalsförfestkäk och högstadieåterföreningsbuffémat, till fredagsmysets främsta ingrediens. Jag snackar tacos. Jag snackar det faktum att jag nog käkat fredagstacos i åtminstone ett hem per gata i området.
Vårens minikampanj blir att förnya fredagstacosen, och jag och barnen började med att testa en egen kryddblandning i stället för köpemix. (Vi åt nämligen tacos också i måndags eftersom ... när, vi bara gjorde det, det är väl inte förbjudet heller???).

Kan varmt rekommenderas!!!

Blanda 1 tesked vardera av salt, chilipulver, spiskummin, vitlökspulver, lökpulver och maizena med 1 kryddmått cayennepeppar och 1 matsked vardera av paprikapulver och oregano. Känns det lite blekt i färgen kan man ha i gurkmeja, men jag lovar, smaken var toppen.

Och jag fick definitivt vuxenpoäng för att jag hade alla ingredienser hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar