30 maj 2008

Re: snömos

Jaha, dom säger att man blir mosig i hjärnan av att amma. Visst, jag glömmer Harry i bilen, kör över blöjpaket och blandar ihop tjejernas namn, kläder och fröknar.
Men jag har aldrig varit så nytänkande som nu. När jag sitter och ammar (och tv:n är avstängd) ploppar allt möjligt upp i huvet: lösningen på sega gamla problem, smarta sätt att hantera vardagen, gamla minnen, borttappade kunskaper, framtida affärsidéer, snygga formuleringar. Och har det en gång börjat så bara fortsätter det. Jag är så jävla nöjd! Tänk om man kunde vara sån här på jobbet! Eller ännu hellre, tänk om jag kunde livnära mig på att bara sitta i soffan och tänka.

1 kommentar:

  1. Det är nog att stressen tidigare delvis har strypt blodtillförseln till hjärnan. Grattis, låter gött. Ses snart.

    SvaraRadera