4 september 2008

Fett fett

Jennifer Aniston barnmatsburk-bantar. Bra idé, eftersom de mest verkar innehålla vatten. De tar mirakulösa tio sekunder att värma i micro och smakar blask, läkaren Åsa Larsson hävdar att en bebis behöver få i sig 18 burkar om dagen för att täcka dagsbehovet av fett, och fler och fler av mina mammakompisar får rekommendationen att splurta i en rejäl klick flytande smör.

Jag gör egen mat nu, jag som förr var burkmatens främsta förespråkare. Rökt skinka, kokta rotsaker och massor av smör, och så ned med allt i min hånade Tvins Magic Bullet-mixer (som tametusan är mitt bästa köp nånsin). Eller fiskbullar med potatis och ärter. Och smör. Eller kyckling, tomat och couscous. Och smör. Av bara farten gör jag eget grötpulver av havregryn. Snart ska jag skaffa huckle och blommigt förkläde och börja odla saker också. Kanske ha höns. Låt mig bara få hålla på med den här mammaledigheten ett tag så kanske jag börjar sätta degar, såna som jäser över natten också, och göra egen saft. Allt kan hända. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar