20 februari 2009

Bad Babylarm


Harry vet inte om det, men han är just nu försedd med en stöldlarmad vara. Expediten på Babyhörnan i Göteborg tipsade. "Då tjuter det om han rymmer ut på parkeringen", sa hon. Praktisk människa. Men nog inte mamma själv.

Tillägg senare, efter att vi kommit hem:
Harry upptäckte ganska snart (och naturligtvis precis när jag stod och pratade med barnvagnsreparatören Ivan som ganska långrandigt förklarade hur fjädringen i ett framdäck på en Teutonia -07 funkar) att det pep rätt högt och roligt om han gick nära larmbågarna. Ettåringar gillar ju som bekant att åstadkomma ljud. Så det gjorde han tills en barsk dam ur personalen kom och plockade bort honom och undrade varför han hade en leksak innanför jackan. Det var lite svårt att förklara.

7 kommentarer:

  1. Jösses, sicken bra idé! Undrar om man kan köpa en så´n där bricka, fästa på barnet/barnen och ta med in i olika butiker för att säkerställa i varje fall upptäckt vid rymningsförsök?

    Så här strax innan kudden skrattar jag gott (efter att ha gjort diverse strandhugg i din blogg) åt dina eventuella pensionsplaner på att "Be att få pengarna placerade i enbart oetiska fonder. Porr, vapen, cigaretter, sprit, möjligen psykofarmaka och lite napoletansk sophämtning."

    För att inte tala om tjejen på Valhalla som "såg ut lite som ett Times New Roman gement r i profil." Klart underhållande formulering!

    Och dessutom en till människa som använder ordet gement!. Jag försöker lite besserwisseraktigt då och då för min omgivning påtala, att en gemen bokstav a.k.a "liten" ju kan vara JÄTTESTOOOR och en versal bokstav a.k.a "stor" kan vara pyttepytteliten. Min hustru anser att jag går över gränsen när jag håller på . . .

    Natti! / Go gôbbe

    SvaraRadera
  2. Jamen jag har en liten snattare in spe här på östkusten också. Än så länge har han inte fått med sig något schysst hem - eller något alls, men så snart reaeländet är slut hoppas jag på något fint och dyrt. Typ diamanter. Fast de är lite svåra för en ettåring att komma åt, de har ju ännu lite taskig finmotorik.

    SvaraRadera
  3. Vilken lysande idé, de borde ha sådana brickor för utlåning!

    SvaraRadera
  4. Go Gôbbe, du är välkommen upp på mitt jobb, där snackas det gemener dagarna i ända. Men visst är det ett härldigt gammalt sättar-ord!

    SvaraRadera
  5. Hedda, ska vi till synes planlöst promenixa in hos Ribbhagen och släppa lös dem? Nåt borde de väl kunna få med sig.

    SvaraRadera
  6. Ann-Katrin, det här skulle ju faktiskt kunna revolutionera mamma-shoppingen! och göra oss rika kanske. Jag tänker procent på uthyrningsintäkterna.

    SvaraRadera