17 september 2010

Antikrundan. Jag kommer.

Visst hatälskar ni de rediga människorna i Antikrundan som fyndat nån liten skål med lock på kvartersloppisen och så visar den sig vara en kejserlig potta från Kina, värde 160 000 pix?

Sluta läsa nu då. För i går på skolans loppis köpte jag en Paradisverkstan-ljuslykta för 20 spänn. Kostar typ 300 i butik. Folk samlar på såna!

Här är det Yoga-Christine som agerar fotomodell med min fyndlykta. "Noterade du att jag poserade?", sa hon efter att jag tagit bilden. "Man vet ju aldrig när du plåtar om man dyker upp på nån blogg nånstans."

Harry fyndade också på loppisen. Han satt hela kvällen under loppisbordet och rotade fram små små bilar ur en tiokronorslåda och bestämde sig till slut för en trasig helikopter, som han liksom inte släppt sedan dess. De är en speciell sorts små pojkar, de där som alltid alltid går och bär på något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar