21 september 2010

Count my blessings

I tider som dessa. Det är september, skitväder för det mesta (Göteborg: gigantiska vattenpölar, regn underifrån, uppförsbacke åt alla håll), politisk besvikelse och här hemma hos mig har första förkylningsviruset tagit sig in och stora och små ligger utslagna framför skräp-tv och ingen orkar laga mat eller göra snälla saker mot varandra. Plus att jag behöver göra en begåvad och intressant ppt till en dragning i morgon, näe, det tar emot på det stora hela.

Därför: en lista över bra saker:

1. Chokladfontän.
Dök upp på ett barnkalas i helgen och blev succé. Smält massa blockchoklad, skiva upp massor av frukt, komplettera med mashmallows och alla blir glada. Och lätt kletiga på både insida och utsida. Lyllos alla som har en sån här stående i skåpen hemma. Hade jag haft en hade jag slängt den för länge sen och ångrat mig.

2. Kryddväxter som jag lyckats hålla vid liv.
Det är en evig kamp jag för. Och jag vet att de inte är designade att överleva eftersom de är framdrivna i växthus med optimala förutsättningar och koncentrerad gödning, men jag vill så gärna att min ICA-basilika ska överleva hemma i fönstret. Det ser så hemnet ut. Just nu: två av fyra har potential.


3. Hattar.
Håkans very Jude Law-iga hatt från min brors bröllop i somras. Och kusin Noahs kvarglömda. Även om de inte används så vet man att en dag i hatt blir bättre än andra dagar.


4. Drömkroppen runt hörnet.
Rev ur en träna gratis-kupong i GP. Vilket innebär att jag rent teoretiskt snart kommer att vara mer vältränad än nyss. Plus att de glömt skriva ut vad det kostar att sola så då är det väl gratis också kan jag tänka. Ah, dessa möjligheter! Kanske i morgon. Får se.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar