27 september 2010

När ens egna bebisar tagit slut får man snylta på andras - två bloggtips

Vi har ju våra tre knoddar, Håkan och jag. Två i grunduppställningen och en sladd. Efter de två första rensade vi ur alla garderober, sålde alla bebissaker och flyttade till ett hus med massor av trappor, fyra platser vid köksön och tre sovrum.

Men så identifierade jag gnaget i magen och kom på att jag inte var färdig med barnaalstrandet ännu. Något fattades, och så kom han, Harry, och nu är alla på plats.

Men nu är vi klara. Sånt vet man.

Vilket inte hindrar mig från att följa bebisbloggar. Som surrogat. Jag tror att det är ungefär som när mormödrar säger att det är perfekt med barnbarn, för man kan gosa med dem då och då, sen när de skiter ner sig eller börjar skrika kan man lämna tillbaka dem.

Precis så är det med blogggraviditeterna och bloggbebisarna. Man läser lite, engagerar sig helhjärtat och sen klickar man på nästa flik. Här är mina två väldigt olika favoritbarnbloggar just nu:

Dobre futro
Min exkollega Maria är gravid med första bebisen. Hon funderar över allt det där som förstagångsmammor förväntas kunna av sig själva, annars är de olämpliga. Luftar sånt som präktmagarna och know-it-all-morsorna inte vågar. Jämställdhet, längtan efter vin och kroppen som det var förr. Och mer spörsmål lär det bli för vilken sekund som helst kommer hennes bebis.
Maria förlikar sig med resultatet av gosedjurmobilstillverkningen.


Kina i Moskva
Min exkollega Kina har precis flyttat hem från Moskva och ploppade ut tvillingar för någon månad sen. Ni vet alla som säger att när barnen kommer ska vi leva precis som vanligt och sen inte vågar sticka näsan utanför dörren? Kina ångar på som vanligt, och då ska ni veta att vanligt inte var vanligt ens innan barnen kom.
Kina multimatar twinsen i baklucka på bil i typ Köpenhamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar