14 september 2010

Sofia på flera stolar (och en soffa)


Jaha, så här ser min hemmaarbetsplats ut. Två Macar tänker ni, va, ska det behövas? Ja, ett tag till.

Den till vänster med extraskärmen till är min jobbdator. Där finns massa VPN-uppkopplingar och servrar och intranätsaccess-mockajox som jag behöver ett tag till. Och jobbmailen direkt i Entourage.

Datorn till höger är min egenföretagardator. Och privatdator. Med privatmailen direkt i Entourage. Vilket innebär att all bokresearch, uppdragssök och allt köp&sälj på Blocket samt bloggeri pågår till höger, och all redaktionell utveckling för kunden X pågår till vänster. Och eftersom den är kopplad till en större skärm är det också på den vänstra som jag kollar på Top Model säsong 15 till lunch.

Och ja, jag hoppar fram och tillbaka mellan stolarna under dagen. Precis när jag själv vill. I dag hann jag dessutom med en liten tiominuters tupplur på soffan strax här bredvid efter lunchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar