11 oktober 2010

Pengar kommer nya goes east

Strax åker jag till Tjeckien på en fyradagars kolla-vad-mycket-fint-det-finns-här-resa ihop med ett gäng andra journalister. Det ska bli gräsligt skoj. Dels för att jag aldrig varit i Tjeckien, dels för att det vi ska göra verkar riktigt kul: ölprovning, medeltida banketter, spa, slott, skeletthus i Kutna Hora samt grottutflykter. Brett med andra ord. Tror även det ska förekomma nåt slags ostystningsevent.

Och när jag säger att jag aldrig varit i Tjeckien i förut, så är det precis det jag menar. Noll förkunskap. Fram till i går kopplade jag Tjeckien mest till öl och hockey. Nu har jag läst på lite och rensat ut de euro jag trodde att jag skulle använda ur plånboken (tjeckisk krona är valutan har jag nu lärt mig).

Så jag ser fram emot fyra dagar med härligt mycket ny kunskap. Bloggen följer med, förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar