29 november 2010

Alla andra verkar vara så poppis och uppbokade i december och själv har jag inte druckit en droppe glögg ännu. Så jag fick lite ångest över det men sen kollade jag i kalendern och oj då, helgerna är visst slut redan.

Så det är inte det att jag inte har några vänner eller planer. Jag har helt enkelt ingen koll.

Som nu i helgen. På torsdagskvällen var jag övertygad om att jag skulle ha en standardhelg: mat framför Idol, somna nånstans mitt i Måns Möller, glo på Vinterstudion, tvätta sjuhundra maskiner tvätt och möjligen hinna bära upp alla vår- och sommarjackor från hall till vind.

I stället blev det Avalon, AW och Incontro, barnkalas med rödvinsinslag, fest i Trollhättan och barnfri söndag med all tid i världen att läsa bok (Vårlik av Mons Kallentoft, inte så mycket extremväder i denna men väldigt mycket döda människor som meddelar sig i kursivt) och leta lampor till ljusstakar.

Köksfest i Trollhättan hemma hos min storebror.
Fyra av fem syskon på plats, det är  bra jobbat
(den femte är ju höggravid med tvillingar i Frankrike så hon var ursäktad).
Å så min brors kollegor från ambulansen. Mycket stories.
Kolla den coola bokhyllebelysningen i hallen!

Tove och AnnaSara dansar flamenco i köket. Tove visade även magdans som gick ut på
att man stampade med högerfoten och magen vibrerade. Den var jag väldigt bra på.

Och så skulle vi ta gruppfoton, som vanligt.
Ok, vad lärde vi oss:
Dumt att stå i ljust kök och automatplåta mot mörk hall med bakgrundsbelysning.
Och att jag inte är så snygg i sådär mörkt läppstift.
Jon, Tove, svägerskorna AnnaSara och  Helena, Pål och jag.

Kanske det roligaste någon sagt om min bror är
"Där sitter du med din jävla haka" nån gång för länge sen.
Här har hakan fått på sig en virkad mössa med rosetter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar