24 november 2010

Hej, jag heter Sofia och är en linslus

Jag ställer ju gladeligen och urskillningslöst upp på bild i olika sammanhang om folk behöver modeller eller  exempel. Har varit linsmodell i Specsavers tidning, förevisat min egendesignade garderob i Hemma i HSB, pratat sparande i SEB:s lilla kundbrev (fick klart störst genomslagskraft för övrigt), berättat om mina träningsvanor i Aftonbladet, om hur det är att jobba under mammaledigheten i Metro, stått på en åker i Gnesta i snöstorm i dräkt och nylonstrumpor, omringad av frigående grisar för att på nåt vis illustrera "vilse i karriären" till ett reportage i Shortcut, figurerat i resereportage från Rivieran i Expressen och hängt på reklamskyltar under ett helt års tid i Stockholms tunnelbanor, pendeltåg och bussar i den traditionella årliga vittneskampanjen för FEI. Liv var för övrigt bara 11 dagar när hon var med i sitt första reportage och bars runt i en kritstrecksrandig Babybjörn av en kille som skulle testa pappaledighet i Vasastan för Campustidningarna.

Haha, kolla Harrys jättehuvud och hur skev jag ser ut. Kan man skylla på vidvinkel?

Det är väl så det blir när man har massa journalistkompisar som behöver case och när man vet att det kan vara jobbigt att hitta folk. För jag drivs faktiskt inte av nån lust att synas. Folk lägger inte mig på minnet i alla fall (believe you me – jag har suttit under min egen reklambild i tunnelbanan och sett hur folk tittat på den och sen tittat på mig utan att göra någon som helst koppling). Tycker mest att det är kul att det händer nåt.

I måndags var dock första gången som hela familjen var involverad. Plåtning i utställningshus med fredagsmyskänsla för försäkringsbolags årsredovisning. Här plåtas detaljbilder av fotograf-Christer. På den stora bilden står Håkan och diskar och jag sitter i soffan och läser Damernas. Fredagsmys var det ja.

Kan meddela att Harry skötte sig riktigt bra - det var honom jag var mest orolig för.
Men med lite tricks, bollar och kakor kan man få till och med en envis snart-treåring att bete sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar