30 november 2010

Saker jag är bra på till ingen nytta alls

1. Jag gissar nästan alltid rätt på kön när folk ska ha barn. Och med nästa alltid menar jag lite sämre än ultraljud, lite bättre än Bondepraktikan.

2. Jag vet nästan alltid vad slutnotan hamnar på när jag storhandlar. Inte på ICA, där blir jag alltid negativt överraskad och lite ledsen över att det går att trycka ned 600 kr mat i en enda matkasse nu för tiden. Men de gånger jag varit på Ullared missar jag sällan med mer än en femtiolapp. Och på Willys brukar det slå på en tia max. Det är nästan lite magiskt, jag står i kassan och precis innan kassörskan säger beloppet så tänker jag "Det blir nog ungefär ...". Och så har jag nästan rätt. Till saken är att jag i övrigt är rätt kass på huvudräkning.

I går i kassan på Willys gissade jag på 270 kr (skulle inte handla så mycket, bara saffran, men det var det enda jag inte köpte). Slutsumman: 270 kronor och 79 öre. Jag höll på att gå i däck.

Jaha, vad ska jag göra med den här talangen då? Behövs ju inte till nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar