7 november 2010

Senaste nytt

Håkan kom på att om mobilen är i London (dvs på Ryanairs hittegodsavdelning) så borde den ringa med engelska tut. Och det gör den inte. Den ringer svenskt och fint, vilket innebär att den antingen lämnats in av vänlig person till polisen eller nån på Säve flygplats, eller att tjuven som snott inte lämnat landet.

På Säve kan den möjligtvis ligga inlåst i ett kassaskåp, men den som har koden kommer först i morgon bitti. Jag bad till och med killen jag pratade med på telefon att gå och lyssna vid kassaskåpsdörren för att lyssna om min Dexter-signaturmelodisignal skulle höras genom dörren medan jag testringde, men det ville han inte gå med på. Kassaskåpet var en bit bort så okejrå.

Tack vare internet kan jag se att ingen ringt på telefonen (som har kontantkort). Men en mystisk krona är reserverad på Mastercardet, och nåt säger mig att det är sånt som bovar gör för att kolla att kortet funkar. Så   det är nog dags att spärra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar