8 december 2010

Plus eller minus

Ratsit skickar mail om att min inkomststatus hos dom har ändrats eftersom slutskattebeskedet nu är fastställt. Skatteverkets e-tjänster ligger dock nere tillfälligt så nåt besked om skatteåterbäringen som jag går och väntar på, nä, det får jag inte.

Åååh det är så dumt jag vet, men jag räknar med massa pengar tillbaka. Och har, som det heter, redan hål att stoppa dem i (egenföretagare), så i tanken är de nästan slut innan jag ens har fått dem.

Vilket bara ökar lusten att unna mig. Vad vad vad ska jag unna mig? Den här ligger högt på listan:

Jag är helt förvirrad i kameradjungeln men säger Anders-på-jobbet att det är en sån här jag ska ha, ja, då är det det.

Å andra sidan är det snart jul, så NÅN ANNAN kanske kan tänka sig att köpa den åt mig. Fast förra gången jag fick en systemkamera i julklapp hade jag den bara i tre månader innan jag glömde den utomhus i ett vindskydd i Tandådalen, så jag är inte helt betrodd.

Å tredje sidan så kanske kameraskrället blir billigare efter jul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar