30 december 2010

Telia! Nu vill jag nåt igen! Ni brukar ju läsa här.

Ni som hänger här för att läsa roliga glada saker kan skippa det här inlägget. Det här är enbart för Telia. Det funkade ju bättre förra gången att arga mig på internet än att arga mig i telefon. So here goes.

Den här gången gäller det inkopplingen av bredband och digital-tv. Jag är ju totalkund hos er numera. Förra veckan ringde jag och frågade vart vår digitalbox tagit vägen. Man vill ju liksom ha den inför att tv-kanalerna börjar funka. Kommer nog i mellandagarna, sa ett jättetrevlig och tillmötesgående tjej då. Jag gav henne högsta betyg i kundundersökningen efteråt. Jag antecknade också allt hon sa. Jag är ju journalist och har lärt mig att skriva lika fort som folk pratar. Så skriver gör jag nuförtiden när jag pratar med er. Tar namn på folk och så. Hon fixade också så att bredbandet, som ni av misstag verkade ha kopplat in två månader för tidigt, kopplades ur igen. Vi hade ju kommit överens om 31 december. Eller ja, det blir ju 3 januari då för det är helger å sånt krafs.

I dag var sista mellandagen och ingen digitalbox har vi fått. Så jag ringde och frågade. Efter en halvtimmas väntan får jag beskedet att eftersom det är en inportering från en annan leverantör, kommer inte boxen förrän efter att inporteringen gjorts. Tar kanske bara ett par dagar. Då kan jag gå och hämta den på posten. Det var visst rutin att göra så. Synd att ingen berättat det för mig, kunden. Som nu står utan tv från den 31 december till tja, kanske 5 januari om jag har tur.

Det här har ni vetat om sedan slutet på september när jag lade min order. Nåt besked om den här rutinen har jag inte fått.

Det där med besked och inporteringar verkar vara er svaga svaga sida, Telia. Konstigt, för det måste väl vara vanligare att folk byter till er än att de kommer helt abonnemangslösa? Ok att det tar några dagar, men VARFÖR kan ni inte skicka ut boxen i förväg? Jag skulle ju gärna ha boxen färdiginstallerad och startklar precis exakt den sekunden som digital-tv:n kommer i sladdarna. Vi är extremt tv-beroende i vår familj. Och inportering är ett väldigt svårt ord att förklara för Harry, 3 år när han inte får se på Fåret Shaun på morgonen.

Och sedan var det det här med olika besked. Igen. Förra gången var det ju rent kaos om vad som gällde. Och föga förvånande: nu igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar