18 januari 2011

Äntligen en anledning att gifta sig!

Det visar sig att det faktum att Håkan står för telefonin och jag för bredbandet i vår familj skapar oöverstigliga problem för Telia. Utöver allt det andra då. "Jag har pratat med tusentals människor och ingen annan har det så", hävdade kundtjänstkillen.

Annan rolig sak: han har lovat att återkomma i dag (han med) och frågade om mitt telefonnummer. Det var humor.

Och, ja just det: inte helt oväntat skyllde Telia på den gamla operatören. Men faktum kvarstår: Jag lade en beställning 27 september. Alla andra operatörer gjorde det möjligt för Telia att kicka igång bredband, bredbandstelefoni och digital-tv från 31 december. Av detta har vi fått .... låt oss se .... ja, just det, vanlig telefon. Och det får vi klara oss med fram till 7 februari som nu är senaste budet.

Och på vägen har jag fått så många okunniga och dumma svar från kundtjänsten att jag numera drar mig för att ringa. "Du kanske har haft oturen att råka på nyanställda", sa en kille i dag som faktiskt var rätt kunnig (men hjälpa mig kunde han inte).

Tja, med tanke på alla dessa människor jag har pratat med så måste personalomsättningen vara enorm och då har Telia ett väldigt mycket större problem än att de inte kan leverera sina tjänster: folk vill uppenbarligen inte jobba där.

Sedan hittade jag den här roliga länken (som jag som kundkommunikations-strategi-person kanske inte skulle rekommendera att ha liggande externt utan mer ... låt oss säga ... implementera internt, men i alla fall:)

Telia: kundklagomål värdefullare än du tror

Uppdatering: Telia ringde tillbaka och använde ord som "försenat" och "jag vet inte hur det kommer sig men det verkar vara en kommunikationsmiss från vår sida" och "nu tar jag tag i det här personligen". Och så fick jag ett nytt datum för när vi kommer att ha tv, bredbandstelefoni och bredband. Inte den 21 januari eller 7 februari som jag fått besked om tidigare i dag utan ....

(olidlig spänning)

9 februari!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar