18 januari 2011

Först ner bestämmer

Inofficiell regel i hushållet: den som kommer ner i köket först på morgonen får bestämma frukost. Resultat: kidsen buffelhjordar ned för trappan kl 06.45 och plockar fram flingor. Annars blir det havregrynsgröt.

Tydligen har regeln utökats till att man även får bestämma över radion. Så masar jag mig upp för sent blir det inget P1 Morgon eller Morgonpasset i P3 utan hjärndöa Knappen och Hakims menlösa Wakeup calls på Energy. Det. Är. Så. Dåligt.

Havregrynsgröt och P1 Morgon. (Hej tant!) Men hellre det än de där två dönickarna. I morses var Paow där som gäst. Det var så dumt att jag fick gåshud. Ämnen: Paow har blivit ihop med sin kille igen och Paow tycker att det är nog med invandrare i Sverige nu.

Nä, jag blir alldeles stel i käkarna bara av att skriva om det. I morgon ställer jag klockan och tvingar barnen att lyssna på Tankar för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar