3 januari 2011

Googlat "The Wire +license plate"

Jag blev kanske inte överlycklig över fem säsonger The Wire i julklapp. Ännu mindre när Håkan började kolla på första säsongen helt själv om nätterna. Då blev jag nästan lite sur.
Men nu har jag hunnit i kapp honom (intensivt jobb hela nyårsdagen). Vi är ett par avsnitt in i säsong två och jag känner mig så lyckligt lottad över att ha så jäkla mycket tv kvar att titta på!
Dessvärre måste jag jobba som attans den här veckan.
Men hörni, ni som sett The Wire. Har de inte goofat lite med nummerskyltarna på bilarna? Kommer ni ihåg när McNultys barn lekte Front and Follow och tog Stringer Bells bilnummer? Började på JLY.
Sedan dess har två helt andra bilar använts med JLY i registreringsnumret. En har körts av poliser och en har körts av Sergei/Boris i säsong 2.
Jag är lite dålig på bilmärken men den första var en Toyota Camry. Tänker att HBO fått till en schysst deal med en Honda-ÅF som lånat ut bilar till produktionen och dumt nog plockat dem ur samma nummerserie.

Och ja, jag har googlat detta men inte hittat nåt.

Nån som kan bidra med intel på detta?

Nu måste jag nämligen skriva lite annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar