11 januari 2011

Jag vet att ni alla undrar hur jag har det i Milano.
Bra har jag det! Nu ska jag läsa på om italiensk mammaledighet och sova några timmar, sen drar det i gång på allvar i morgon bitti när Parma&co kommer kl halv nio.
Här så nu några bilder:

Mitt hotellrum har en onödigt enorm walk in closet. Även rummet är onödigt stort.
Jag skulle t ex kunna ha disco med live DJ här för ganska många personer utan att det skulle bli trångt. I övrigt är det stylish på nåt slags italienskt vis med elementskydd som ser ut som en Michelangelomålning, vapensköld över sängen och röda sammetsgardiner med guldkant.

Handfatet! Jag älskar det! Det är tyvärr inte värme i rören,  men ändå.

Vi (jag och fotograf-Christer) kom fram rätt sent och frågade i receptionen om de kunde rekommendera nån restaurang. Jag använde orden "midpriced" och "quick" men vi blev ändå skickade till nån snajsisnajsrestaurang som killen i receptionen säkert hade avtal med. Eller så ville han bara vara snäll. Vi valde ett eget ställe i stället med Mucha (eller om det är Klimt?)-målningar och gamla symaskinsbord och god buffalomozzarellapizza och en diger ölmeny. Vi skippade dock alla trapistmunk-öl och valde Poretti som serverades i stövel. Hur länge sen var det man drack öl i stövel? 1989 på Svanefjorden utanför Köpmannebro typ.

1 kommentar:

  1. Mysigt med Milano! Snön vräker ner här igen så passa på att njuta av en lite mindre snöig stad.

    Rätt säker på att det är Klimt's Water Serpents....iallafall halva av den.

    SvaraRadera