12 januari 2011

Milano dag 2

Egentligen är dagen inte alls över. Klockan är knappt sex och vi ska snart ut på stan och spana lite. Äta känns överflödigt efter lunchen som var ... italiensk. Men lite shopping kanske. Rea i Milano och jag har spetsat in mig på en O-klocka. Eller två.

Men nu: bilder.

Plåtning pågår i Milanos berömda galleria Vittoria Emanuele. Vi hade väl kanske inte riktigt tillstånd att plåta, men det gick bra och våra modeller väckte stor uppmärksamhet och finns nu också i cirka 40 kinesiska turisters digitalkameror.

Sen var det filmdags på en anrik restaurang som hette Biffi (roligt). Här är det Tufano och Parma (eller Gigi och Raffaele som jag kallar dem numera) som grejar med intervjuoffret.

Sen kom vi på att vi skulle plåta lite till men då kom polisen och bestämde att man bara fick fotografera utan tripod. Oklart varför. De var på det hela taget lite trötta på oss men då frågade jag om jag fick fotografera dem och då blev de glada och smickrade. Och Christer kunde arbeta ostört ett tag till. PS: Poliserna var jättesnygga och hade väldigt fåfänga skägg bägge två.

Den här lilla ärtan, Alice, var lite fotomodell. Väldigt duktig och tålig och modemedveten tvåochetthalvtåring.

Kolla! Sol! Och kanske sju-åtta grader varmt. Byggnaden i förgrunden är ett berömt slott mitt i Milano som jag inte orkar googla namnet på just nu. Roligt med det är att Posh försökte köpa det en gång. Det har inte varit bebott sen medeltiden men det struntade hon visst i.

Sen åt vi lunch. En gudomlig buffelmozzarella och fantastisk pizza.
Skulle kunan flytta hit enbart på grund av mozzarellan faktiskt.
Ungefär en timme efter det här tappade jag min mobil i backen och fick massa märken på skärmen.
Det är jag ledsen för.

1 kommentar:

  1. Men..telefonen! Jag har min i ett snöre kring halsen. Förutom att jag ibland trasslar in mig i bilbältet och är mycket nära att strypas så fungerar det bra!

    SvaraRadera