14 februari 2011

2011 års version är helt ok.

Jag minns en av mina gamla arbetsplatser där stämningen var ganska stingslig på Alla Hjärtans Dag. Pojkvännerna förväntades åstadkomma, om man säger så. Blommor skulle levereras till skrivbord, det skulle ooooas och aaaaaahas och jämföras.

Jag minns ett annat år då jag delade lägenhet med min kompis Lotta och våra respektive pojkvänner befann sig på öppet hav/annan ort. Jag fick i uppdrag av hennes att smyga hem på lunchen och preppa med blommor. På väg hem såg jag Lotta komma åkande i sin lilla bil på samma uppdrag.

I år har Alla Hjärtans Dag varit lite mera vanlig, men fin. Håkan och tjejerna ringde från nån österrikisk glaciär på förmiddagen. Sen kollade jag på Dear Zachary och grät mig igenom hela eftermiddagen. Och så firade jag kvällen ihop med en ovanligt harmonisk och mycket mysig Harry, med pussel och wienerkorv och hela Hitta Nemo utan att springa ifrån en enda gång.

Nu har jag precis rensat det stora äckliga luddfiltret i torktumlaren och tänker gå och lägga mig. Det har varit en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar