12 februari 2011

Bilder i stället förstås!!

Ja men vad smart, jag bildbloggar i stället så slipper jag bekymra mig om orden så mycket. Kanske behöver ordvila lite.

Bilderna kommer i lite fel ordning. Det här är en god flaska vin som vi drack på Bon i onsdags kväll, jag och mina fd kollegor Jens och Katrin. Under vinflaskan ligger ett prospekt på en lägenhet med en 68 kvadratmeter stor terrass som jag omedelbart kände att jag skulle kunna trivas på (obs, det var ingen av oss som tänkte köpa den, så det lär inte hända). Sen spillde Katrin ut vinet på prospektet och så var det med det.

Tisdag-onsdag var jag i London, på London School of Economics. Det ska bli ett reportage så småningom. 

Lunchen har jag redan bloggat om. Himmel vilken ängslig fotomin. Nä, kolla i stället på Dickens-plaketten till vänster. Där står det att här satt Dickens och drack öl. Sätet var helt nedslitet; man såg rumpavtryck.

Det här är Rasmus som plåtade för reportaget. Mycket duktig arkitekturfotograf.

Jag är så amatörfotografig att jag fortfarande älskar att plåta skyltar. Här toan på Dickens-puben. Vet inte varför jag tog bilden riktigt.

Den här däremot är den roligaste skylt jag nånsin sett. Fanns på en liten kristen kaffevagn utanför en kyrka på Fleet Street. Kaffet var gudomligt (no pun intended).

På lunchen satt jag och önskade att en av våra intervjupersoner skulle vara "en liten energisk man med ritningar" och det var han. Här pekar han på ett nytt studentcenter som han ska få byggt. Allt det här låter ju lite nördigt och ointressant förstår jag, men ibland när man är ute på jobb och det känns lite otydligt vad det ska bli utav det, händer det att allt bara faller på plats och man ser storyn framför sig. Det hände ungefär här.

Chinatown på kvällen. Nyårspyntat!

Här hade jag egentligen velat gå in och bli knådad. De kunde bota allt med lite kinesisk massage. Nu blev det inte så, i stället gick vi till en pub och debatterade socialpolitik.Skitkul, även om det inte är vad jag brukar göra på pubar. Dessutom är jag både mellanbarn och folkpartist, så jag är svårdebatterad eftersom jag lätt hamnar i lyssna-fällan om nån annan har jättestarka åsikter och sen vill jag inte säga till dem rätt ut att de har fel även om jag tycker det. Behöver öva på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar