13 februari 2011

Melodifestivalen i går

Vi var på genrepet. Älskar genrep. Älskar att se hur de gör. Och att få reda på sånt som de framför tv:n inte ser, som
1) Christian Waltz är så kort (allvarligt, jag skulle ha kunnat lyfta upp och bära hem honom om jag haft rätt ackreditering). T ex nådde han inte ned till golvet när han satt i green room-sofforna så det hela blev lite vingligt för honom. Så (och det här såg man på direktsändningen om man tittade noga) de fick ställa dit en extra låda så att han skulle kunna nå ned. Gulle!

2) steadycam-killen som jag haft en mild crush på sen ett Fame Factory-reportage jag gjorde i Skara ... 2003?... och som jag beskrev som "Jeff Bridges för 30 år sedan" för min svägerska, hade blivit lite lufsig och småflint. Det var ledsamt. Mest för att det där med att bli äldre är så skoningslöst så att inte ens coola steadycam-killar kommer undan. For the record: jag tycker fortfarande att han är en av de coolaste personerna jag sett. Obs stalker-varning på mig här men det står jag för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar