9 mars 2011

Nya saker


Det här är en spännande bild på många sätt; jag har ny hårfärg, nya glasögon, ny klocka och nytt nagellack och allt det skulle kunna bli egna blogginlägg, men inte just nu för det jag ville berätta var att jag fick den här högintressanta boken i lådan i dag. Eftersom jag känner tjejen som skrivit den. Ville bara säga det. Sara Ohlsson.


Det här är hennes debutroman Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag och jag ser så mycket fram emot att läsa den. Dels för att Sara är nåt så fruktansvärt slagfärdig och välformulerad, dels för att jag anar att det är en skitviktig bok. Jag är inte helt säker om jag bör läsa den för igenkänningen eller för att vara lite mer förberedd på de tonåringar jag snart kommer att ha i huset. Eller både och. Återkommer om detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar