18 december 2007

Bubbel trubbel


Jag har förresten 24 dagar kvar till ETA, eller BF, som det ju heter i bebisleveranssammanhang. 11 januari. Om det inte vore för det faktum att jag VERKLIGEN vill ha en januari-bebis, så skulle jag göra allt för att den skulle ploppa ut på direkten.

Börjar dessutom bli lite vårdslös. Drack bubbel och åt mögelost i går, liksom i fredags. Och i lördags, nu när jag tänker närmare på saken. Arrestera mig, tvångsförlös mig! Nä, men allvarligt: jag är ingen ond, oansvarig och okunnig trashmorsa som inte vet att man ska hålla sig från spånken och listeriahärdarna. Ost och bubbel är det bästa jag vet och jag vill bara belöna mig själv lite för jobbet jag gör, dvs kånkar runt på 13 extrakilo med svullna fötter, uppluckrade fogar och en satans sexveckorsförkylning. Job well done, bring on the Taittinger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar