25 januari 2008

Moët och makaroner, del 2


För att fortsätta på Moët-och-makaroner-analogin som mitt liv verkar vara, så stämmer den väl överens med kontoutdraget för i dag, den 25:e januari, också.
Bevis 1: Mirakulöst nog har Försäkringskassan behandlat mitt ärende. Jag har alltså lyckats fylla i alla papper och e-blanketter rätt och får som tack för det 7890 kronor att festa loss på. Dessvärre har CSN slagit till med nån slags betalningshämnd för att jag fick bonus under 2006, så de har drämt till med påläggsavgifter och STRAFF i sann CSN-anda, vilket innebär att de vill ha närmare 2000 kr av mig i månaden i år. Jag planerar kraftig moteld genom att begära nedsättning av betalningsbeloppet, baserat på Försäkringskassans snåla utbetalningar. Fighting fire with fire, som Cardigans-Nina skulle sagt. Klart fall av Makaroner.

Bevis 2: Vi bor i Örgryte och Örgryte är det individuella sporter som gäller för flickor. Handboll och fotboll, utmärkta fostrande lagsporter som jag skulle vilja att tjejerna ägnade sig åt, finns inte riktigt här. Rykten går om att ÖIS ska börja med flickfotboll, men i övrigt är det magert. Vilket har fått som följd att mina tjejer går i dans, akrobatik, klättring och tennis. Så idag rök 4000 spänn från kontot i terminsavgifter. För det får vi, utöver träningstimmar, också hänga i Göteborg Lawn and Tennis-klubbens lokaler även på helger och insupa lite atmosfär om vi så vill. Very Moët.

(Som en liten parentes: nu när jag skulle leta efter nån bra bild på GLTK:s hemsida, noterade jag att de hade listat några hotellrekommendationer för en kommande juniorturnering: Elite Plaza, t ex. Tjena.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar