2 januari 2009

Fattig&blek eller rik&brun – bara en fråga om inställning

Formuleringen "skräckblandad förtjusning" får en helt ny och sannare innebörd än den nånsin haft när jag läser Blondinbellas take on lågkonjunkturen: 

Lågkonja hos Blondinbella del 2, köp utav av brun utan sol istället för att bli spraytannad på salong en gång i veckan
Nej nu får det räcka! Jag försöker komma in i den här lågkonjukturen men det känns bara onödigt. Nils skrämde mig häromdagen med att NK skulle stänga två timmar tidigare varje kväll. När jag började stortjuta förstod jag att han bara skämtade med mig. 

Okej. Jag hänger på Blondinbella. Lågkonja är onödigt. Ska ha det som mantra nu under januari när Mastercard-räkningarna kommer i dubbelfrankerade kuvert.

2 kommentarer:

  1. Ah, underbart. Med Blondinbella som vapen behöver inte Mona ha med Ohly överhuvudtaget. Oppositionen kommer att vinna en jordskredsseger. Eller så kommer revolutionen innan dess och gatorna kommer att färgas brun-utan-soliga.

    Är hon vår tids Marie Antoinette, tro?

    SvaraRadera
  2. Hedda, huvet på spiken. Blondinbella står på Stureplan med höjda ögonbryn: "Är ni hungriga, sa ni? Har ni inget bröd, sa ni? Men ät då bakelser, människor!"
    Det kommer att ske. Ni läste det här först.
    Jag sätter dessutom min mammapenning på att pappa Löwengrip är en bilskojartyp. Allt känns très nouveau riche och ... rätt smaklöst. Non? Men inte desto mindre makalöst intressant!!!!!!!

    SvaraRadera