6 januari 2009

På inköpslistan: Wunderbaum

Det blev inget helg på landet nu i trettondagarna. Jodå, både ambitionen och viljan fanns där. Jag lyckades till och med att vara välplanerad och hade bilen packad och klar vid halv fem-snåret. Liv, Harry och jag skulle åka först och lämna tillbaka katten Bio som vi passat i en vecka. Håkan och Ella sen med lastbilen och massa prylar.
Men redan på Delsjövägen började Liv knorra över att det var för varmt i bilen och satt och pillade på fläktarna och så blev jag irriterad. Sedan spelade hon lite Nintendo och hann tröttna på det lagom till att jag kom på att vi glömt Bios mat hemma, så strax ovanför Munkebäckstorg fick vi vända. Vilket innebar att vi fick krångla oss igenom alla miljaaaaarders trafikljus en gång till. Och sen en gång till när vi hade hämtat maten och vid det laget hade min tidplan spruckit och jag satt som bäst och övertygade mig själv om att det var helt ok, heeeelt ok, när Liv började gnälla över att hon mådde illa, och jag minns bestämt att jag hann säga "sjåpa dig inte" innan den stackars ungen tokkräktes över sig själv, jackan, Nintendot, ner i min väska och hela sätet.

Så det var bara att snabbleverera katt och åka hem igen och jag kunde inte bestämma mig för vad som var värst: mitt extremt dåliga samvete eller det faktum att jag (som straff?) fick sitta och andas youghurtluktande potentiella vinterkräkbaciller i en kvart genom de där jäkla trafikljusen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar