19 februari 2009

Vårdrapport

Väl på vårdcentralen behandlades jag ganska väl. Inga fördomar så vitt jag kunde märka. Men att ha med sig Harry brukar alltid hjälpa, alla sköterskor oooooade och ååååade medan han tultade omkring bland undersökningsrummen och plockade i papperskorgar (så vi har nog med oss några nya sköna bakterier hem också). Ella var också med eftersom hon lyckats dra på sig en hörselgångsinflammation sen i morses. Antibiotika blev det för hennes del och svalgprov, stick i fingret och 1 liter hostmedicin för min del. Sen tog det ett tag att få tag på Cocillanan, den var slut på fyra apotek. En litet tecken på hur sjukt Sverige är just nu. Och hur förtjust Sverige är i receptbelagda dås-medel.

Note to self: byt samtliga fonder till läkemedel och parkeringsbolag, där finns det pengar att tjäna.

2 kommentarer:

  1. Go'dag!

    Är det här man ansöker om medlemskap i ditt och 30+ medborgargarde för gravt språkligt anala? Hur mycket kostar det och när börjar ni röja?

    Skrattade gott när jag såg ditt "upprop" hos trettioplus.

    Skrattade ännu mer när jag läste hur du uppfostrar dina barn! Jag har länge hävdat att Cesar Millans hunduppfostringsmetoder endast med ringa eller ingen justering, kan appliceras på barnen hemmavid.

    Förutom våfflor och villkorslös kärlek, omfattar ju CMs huvudsakliga formel exercise, discipline (leadership) and affection. Funkar i alla lägen . . .

    Lycka till på tillfriskningsfronten!

    Go gôbbe

    SvaraRadera
  2. Haha, jag sitter som bäst och funderar på hur man ska beväpna sig. Är det här ett medborgargarde med rödpenna, högafflar eller automatvapen? Svårt. Vi får väl tills vidare agera på våra respektive bloggar - ser att du är i full gång hos dig. Keep up the good work!

    SvaraRadera