24 augusti 2010

Det här är inte en matblogg...

...men jag vill bara sätta en strålkastare på det faktum att jag nu måste fixa lunch till mig själv varje dag. Inget mer slinka ner till salladspojkarna eller 14 kvadrat på lunchen. Jag lär spara pengar men jag lär också tröttna på att laga mat mitt på dan eftersom jag oftast gör det om kvällarna. Och eftersom här är rätt knapert med lunchhak i kvarteret så blir det nog flingor och mackor om ... ett par dagar.

Men hittills håller jag fanan högt! Eller ja, i dag åt jag businesslunch på Fiskekrogen med fd kunder, men i går komponerade jag följande:
Ja, ok, det är Mamma Scans köttbullar där till höger. Men till vänster är det en couscous med paprikatapenade, russin, rostade sesamfrön, cocktailtomater och ruccola.

Jag = nöjd med både komposition, insats och smak.

I morgon ska jag äta lunch på dagis. Mat från Kallebäcks äldreboende, antagligen tillagat nån gång vid åtta på morgonen och varmhållen fram till elva. Möjligen att jag återkommer med bild på det i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar