12 augusti 2010

Kanske bra att jag slutar sminkblogga

Ett tag till finns jag på Daisybeauty – min väninna Kicki Normans beautyblogg som snart ska bli Sveriges bästa recensionsbank.
Jag kan inte så mycket om skönhet. Jag är bra på att tycka saker och formulera dem, men problemet är att jag egentligen inte är så intresserad av skönhet och helst skulle vilja slippa sminka mig. Det bästa vore om man kunde vakna upp en morgon och vara helt underhållsfri. Aldrig mer behöva smörja in, måla naglar eller kleta med mascara. Gud så skönt.
Samtidigt har det varit väldigt kul att lära sig nya saker – jag kanske inte är skönhetsjunkie, men jag är kunskapsjunkie och går igång på nya inlärningsmöjligheter.
Nåväl.
I morses spikade jag dock den sista spiken i smink-tyckande-kistan. Jag skulle testa en parfymerad hudlotion och smorde in armarna samtidigt som jag klurade på formuleringar i huvudet. Så här tyckte jag:
"Egendomlig konsistens"
"Blir konstigt glittrig i bubbliga flagor på huden"
"Sträv"
"Händerna känns obegripligt kletiga efter att man använt krämen"
"Luktar för lite"

Sen tittade jag lite extra på tuben.

Oops, typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar