23 augusti 2010

Snipp snapp snut, livet är en strut

I förra veckan hörde jag en bedårande story på "Tankar för Dagen" på P1. Om en man som ville finna meningen med livet och fick rådet att skriva ned sina drömmar. En natt vaknade han med insikten att han funnit meningen med livet, krafsade ned den på ett block vid sängen och somnade sedan om.
Morgonen därpå vaknade han förväntansfullt och läste på blocket. Där stod:
"Snipp snapp snut, livet är en strut"

Jag vet inte riktigt vad berättaren eller jag för den delen vill ha sagt med detta men förra veckan var jag så besatt av historien att jag berättade den hela tiden. För min ex-chef berättade jag den två gånger på raken, utan att komma ihåg det ens när han påpekade det. Kan ha haft att göra med innehållet i en bålskål som jag sörplade på hela den kvällen.

Livet är en strut. En strut. Jag undrar vad det betyder.
En hund från bloggen tvillingarna.nu som nog inte håller med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar