1 september 2010

Hej, jag heter Sofia och jag är centerpartist, tydligen

Under morgonpromenixen blev jag nästan påkörd av en spårvagn borta vid den mystiska tunneln under Carlanderska. Samtidigt som livet passerade revy (aaah vad jag längtat efter att få använda det uttrycket) fick jag syn på det politiska budskapet på spårvagnssidan:

"Många är centerpartister utan att veta om det"

Vänta nu? Var det en lyckad copy tyckte man? Min första association är till de "okända folksjukdomar" som man alltid har utan att veta om det på löpsedlarna.

"Ditt magont/din huvudvärk/din förvirring kan vara centerpartisympatier – utan att du vet om det"

Men vad de egentligen vill ha sagt är kanske att hej alla ni som inte tycker så mycket eller så specifikt, välkomna till oss här i mitten. Och det är kanske inte så himla dumt tänkt av dem, för såna finns det många, och kan man bara få dem att lyfta rumpan ur soffan och hasa i väg till närmaste grundskolebamba den 19 september kan det ge ordentligt resultat.

Som ett bevis för min tes: Jag gjorde SVT valkompass-test i förrgår och kryssade i "ingen åsikt" lite för ofta (kände att jag behövde läsa på mer, jag menar, det är ju flera veckor kvar, och fnys inte åt mig, jag tar det här på allvar men inte riktigt ännu) och vilket parti matchade jag mest mot?

Jo, Centerpartiet.

Nytt förslag på copy:

"Centerpartiet – för dig som inte orkar välja"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar