22 september 2010

Hej politiken!

All in i politiken. Nästa vecka ska jag börja en kurs i praktisk politik. Samtidigt som jag är stolt och glad-labrador-glad över att jag är engagerad i något så oooooh, den kommer över mig, känslan.... kommunalpolitik. Jag har en aning om vad det kommer att innebära.
• Möten som krockar med de där mysiga kvällstimmarna med kidsen och Biggest Loser.
• Komma hem till middag som stått framme utan lock och skrapa ihop en nästan-portion.
• Tröga beslutsapparater och långa sträckor mellan de goda idéerna och genomförandet.
• Gammelfarbröder och gammeltanter som säger "Så har vi alltid gjort" och "Nä, internet, det vet jag inte"
• Protokoll som borde ha lästs. Av mig. Med ord som "adjungerad" och "motion".

Men jag kanske blir överbevisad. Det kanske är handlingskraftiga människor, sköna events och gräddtårta dagarna i ända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar