16 november 2010

Helvetet på jorden är ett 51 minuter långt telefonsamtal med Telia

Herregud. Jag är i limbo mellan Tre och Telia och tillbringar all min vakna tid med att ringa mellan de båda operatörerna på jakt efter mitt telefonnummer och en iPhone 4 som borde höra till. Allt som skulle kunna gå fel har också gjort det. Här är ett smakprov:

• Tjejen på Tre som skulle frigjort mitt nummer för Telia att plocka till sig är utbränd och sjukskriven och har därför inte gjort det.

• Alla på Telia ger olika besked om hur lång tid en sån här portering tar. Har fått besked om allt från fyra veckor till ingen tid alls.

• Eftersom Tre inte frigjorde numret slängde Telia hela min beställning av abonnemang och telefon. Det upptäcktes av en slump i går. Nu är telefonerna slut hos Telia och eftersom beställningen måste läggas på nytt får jag varken nummer eller telefon förrän om två veckor.

• Jag har lagt ungefär 10 timmar i telefon med de olika leverantörerna.  Just nu har jag pratat nästan en timme med en kille och målet är att få honom att buda telefon, kontrakt och kontantkort till mig nu på stört från en butik i Göteborg. han känner sig väldigt klämd men ska ha cred för att han inte kopplar mig vidare, eller som de gjort tidigare, slängt på luren i örat på mig.

• Telias kundvård suger. Tres kundvård suger. Ingen av dem har utbildat sin supportpersonal och ingen av dem har entydiga besked att förmedla.

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en sån där gnälla-på-telefonoperatörer-person men det här är bortom allt. Nu ska jag på allvar ringa upp Tre och sätta lurarna mot varandra så att de får prata själva.

2 kommentarer:

  1. Vilken sits du är i! Jag hade stora problem att få byta bredband från Bredbandsbolaget till Telia och orden "snarast" betydde i praktiken 2& dagar! Jag klagade hos Konsumentverket för tele och internetleverantörer, minns ej vad det hette nen googla dem! Stå på dig, deras metoder är nog att trötta ut folk för service vet de ek vad det är!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.

    Det är tråkigt att höra att du har blivit "bollad" mellan vår och 3:s kundtjänst och jag ber om ursäkt för att du har fått olika besked av mina kollegor.

    Av ditt senaste inlägg förstår jag att du har fått ditt simkort nu men inte telefonen. Om du vill så kan jag undersöka hur det går med din leverans. Du kan kontakta mig via den här länken så ska jag hjälpa dig vidare:
    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Jag ber igen om ursäkt för de problem som har uppstått i samband med beställningen och vill trots detta att du ska känna dig välkommen som ny kund hos oss.

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

    SvaraRadera