10 januari 2011

Ännu en livslögn/god föresats/nyårslöfte/dåligt samvete såld på Blocket

Ni som varit hemma hos mig under 2010 har säkert noterat och kanske också kommenterat crosstrainern som stått i vardagsrummet.
I april fick jag lov att flytta ned den framför tv:n om jag lovade att träna på den varje dag.
Säkert.
Sen började den knarra och knirka så fasligt att det var omöjligt att se på otextad tv och träna samtidigt.
Fast jag sa att jag var lite missnöjd med pendelrörelsen – alldeles för kort, sa jag. Plus att motståndet var lite för lågt, sa jag också.
Den var en jättebra idé när jag köpte den för 1500 spänn eller nåt sånt på Stadium för ett år sedan.
Men den blev en ännu bättre idé i går när jag sålde den på Blocket för 1000 kr till en dam från Lerum. Det tog mindre än en timma.

Så: stafettpinnen går vidare! Nu står crosstrainern i nån annans vardagsrum och påminner om träningspass som aldrig blir av. Själv har jag skaffat gymkort på Sportlife igen.

(Men som Ulf Lundell skulle ha sagt: även ett inställt träningspass är ett träningspass)

Har även funkat bra som leksak för barnen och att hänga stryktvätt på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar