31 januari 2011

Ibland måste man gissa. Ibland håller det inte.

Hatar när jag är dålig på sport. Lyssnar just nu igenom en intervju jag gjorde i Italien med en tjej som berättade att hon brukade åka på motortävlingar. Måste varit jobbigt för henne när hon pratar om MotoGP som är en motorcykeltävling (vet jag nu efter att ha googlat) och jag envisas med att ställa frågor om F1-stall och bilar.

Brr, det får mig att tänka på en skön incident på Radiosporten när jag på allvar sa "spela speedway" – dock ej i sändning men väl till en mycket rutinerad motorsportsjournalist ute på en bana – och en annan gång när jag live-refererade en handbollsmatch och blandade ihop lagen i trettio sekunder. Eller när jag sa att en 100-meterslöpare "klarade" 9,93 och fick det att låta som ett höjdhoppsresultat (men det var faktiskt min första dag och jag tycker inte att det var schysst att slänga in mig i studion direkt).

Men jag är bra på väldigt mycket annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar