25 januari 2011

Kvinnofälla? Nävars.

Det här med att jobba hemma. Folk undrar alltid hur det går. Fint säger jag. Men blir det inte lätt så att du plockar i och ur diskmaskinen, slänger i en tvätt, vabbar lite mer än din man, undrar de då?

Nävars. Jag gör det jag vill göra. Älskar att ta en paus i en text som tjorvar och tvätta lite (eller måla naglarna och kolla på tv-serier för den delen). Vabbar gör vi inte alls, och om vi jobbar hemma med sjuka barn så är frågan om inte Håkan gör det mer än jag. Älskar också att ha det mesta gjort när kidsen stormar in och i stället kanske ta ett kvällspass vid datorn när de somnat.

Semi-hemmafru, kvinnofälla ... nä. Bara en väldig frihet att själv bestämma.
Plus att man kan multitaska och det sparar tid. Nu t ex tvättar jag och korrläser.

(Fråga mig dock igen om ett halvår, det är inte säkert att jag tycker samma då)

Uppdatering 14:00: Nu ska jag ha telefonmöte och vika tvätt. Slå det om ni kan, kontorsslavar!)

Uppdatering 14:31: Nu har jag telefonmöte och målar naglarna. Slå det om ni kan, kontorsslavar!)

2 kommentarer:

  1. Haha, uppdaterade just min FB och konstaterade att jag kan gråta till Glee, äta soppa och skriva om jetmotorer. Samtidigt. :-)

    SvaraRadera
  2. Häpp, två själar samma tanke!

    SvaraRadera