18 januari 2011

Walk the walk and talk the talk - knappast

Ok, detta pågår just nu:

1. Jag skriver artikel om hur man kan bete sig så miljövänligt som möjligt som flygresenär. En sak som är absolut förödande för miljön är att flyghoppa, dvs låta sökmotorer på nätet kombinera en resrutt som innehåller en massa mellanlandningar, bara för att komma ned i pris. Starter och landningar och omvägar i luftrummet över Europa är skitdumt och onödigt och det bör vi sluta med allihop. Skriver jag pekpinnigt i artikeln.

2. Jag bokar en resa till min syster Sara och hennes fem söner (varav två är alldeles nya och måste gosas med) i Genève. Hur? Via utmärkta sajten Dohop som kombinerar Europas alla lågprisflyg och på några sekunder talar om resrutt, tidsåtgång och pris. 1600 spänn tur och retur!!! Mellanlandningar? Japp. Rak resväg? Nepp.

Nu undrar jag: hur går detta ihop?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar