15 januari 2011

Oh dear!

Skriver på engelska i dag. Nej nej, jag är inte en sån där skribent som säger att jag skriver "som en infödd" och hävdar att jag är "fluent in English" i tal och skrift. Få är det, många hävdar det. Jag kan tillräckligt mycket engelska för att inse att hur snajsigt jag än tycker att jag formulerar mig, så är det inte alltid helt rätt.

However. I dag skriver jag på engelska för att det är det språk jag och intervjupersonen kommunicerar på och han ska godkänna texten (det funkar ju så i den uppdragspublicistiska världen). Sedan ska jag skriva den på svenska också. Den engelska texten får en språkgranskande native English journalist få snygga till före publicering.

Vad jag ville ha sagt: shit vad SNYGGT det låter och ser ut! Nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar