11 april 2011

Ja men en nystart på det kanske?

Så här är det varenda år: vi åker till fjällen v 14 och sedan kommer jag hem och vill
• rensa garderoberna
• riva ut hela vinden och bygga sovrum, kontor, spa och allrum däruppe
• börja träna på allvar
• sluta äta skräp och bearnaisesås

På det hela alltså bli en bättre människa. Ännu har det inte lyckats. Vinden är fortfarande outnyttjad kaos, min garderob domineras fortfarande av alldeles för korta klänningar från 90-talet och outlet-jeans som inte passar, träningen går i vågor och en frukost kan mycket väl bestå av en påse bilar eller inget alls vissa dagar. Det blir aldrig konsekvent och bra.

Men jag försöker i år igen dårå. Med början i dag. Det kan ju inte bli sämre, eller hur? Jag ska ägna dagen åt att lägga upp lite strategier och realistiska mål så ska vi se vad det blir av det.

Återkommer i frågan.

1 kommentar:

  1. Precis så där reagerar jag också! Vad är det med svenska fjällen som får en att vilja "ta tag i sitt liv"?
    Inte blir jag så'n när vi varit i Alperna? Men det är klart, där jobbar man betydligt hårdare på kvällarna... jämfört med en svensk fjällstuga efter middagen, där alla redan intagit horisontalläge men ännu inte kommit i säng.

    Det kanske är så att man blir så utvilad av fjällsemestrar att hjärnan blir lite uttråkad och börjar leta nya projekt?

    SvaraRadera