25 november 2010

På tal om osminkad verklighet

Bestämde mig för att hoppa över frukostpasset i dag och överlämna allt till Håkan. Såg en sovmorgon på bara nån extra halvtimme framför mig, men nä.
• Eftersom inte jag gick upp, gick heller ingen annan vuxen upp.
• Harry tryckte upp sin kissvåta pyjamasrumpa i synen på mig redan strax före sju.
• Nån slags stressad läxkaos uppstod nere vid köksön. Hade nåt med världsdelar att göra tror jag. Retsam storasyster blev utvisad, tidspressad lillasyster grät. Försökte att inte lägga mig i men det gick inte att undvika. Fick gå upp. Lika bra eftersom alla lakan var kissiga och behövdes dras ur.
• Överenergisk Harry fick nåt slags sammanbrott och flippade helt till negativ energi över att jag gick upp och la mig igen. Han trotsvälte en stol rakt in i diskmaskinen och jag trodde att ungen slagit ihjäl sig så då var det bara att rusa ned igen.
• Håkan och Harry kom inte ur huset förrän nästan halv tio och har tydligen "lämnat frukosten framme" där nere. Kom jag just på, en och en halv timma senare. Suck.

Jag hatar när det inte flyter och jag hatar de tillfällen när "jobba hemma" inte funkar. Plus att jag har huvudvärk och en tandvärk som känns dyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar