16 februari 2011

In your face medelåldern!

Ha! Var hos optikern i dag för jag har tyckt ett tag att jag ser dåligt på nära håll. Skräck! Jag ser ju så dåligt som det är, kan jag inte få slippa läsglasögonsproblematiken?

Men tänka sig. Här har jag gått med -5-på-båda-ögonen sen jag var 10. Och nu så ser jag plötsligt bättre! Med den här utvecklingen kanske jag kan slippa glasögon lagom till pensionen! Optikern hängde dock inte riktigt med på det resonemanget och flackade lite med blicken när jag lanserade den teorin.

En annan sak: varför får man alltid alltid elektriska stötar när man skakar hand med en optiker? Och nä, det är ingen rolig gåta, jag undrar verkligen. En av mina gamla närsynta pojkvänner var den som började undra. Hans optiker hasade omkring med tofflor på syntetmatta hela dagarna så det var ju förståeligt.
Men min optiker har dyra läderskor och lyfter på fötterna när han går. Ändå fick jag en kraftig stöt i dag när jag tog i hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar